Kürtaj Nedir?

Kürtaj genellikle istenmeyen gebeliklere son verme amacı ile uygulanan işlem olarak tanımlanmaktadır. Gebeliklere son verilmesinin yanı sıra rahim içerisindeki birtakım problemlerin de tedavisinde uygulanmaktadır. Kürtaj kelimesinin kelime anlamı kazımaktır. Önceki yıllarda rahmin kazınması yolu ile gerçekleştirilen kürtaj işlemi; günümüzde çok daha güvenilir ve konforlu şekillerde uygulanmaktadır.

Kürtaj İşlemi İçin Gereken Koşullar Nelerdir?

Kürtaj işlemi için gerekli olan sağlık ve yasal konularda birtakım koşulların gerçekleşmesi gerekmektedir. Bu koşullar şu şekilde sıralanabilmektedir;

- Gebeliğin teşhis edilmesi

- Gebeliğin 10. haftadan küçük olması

- Evli kadınların eşinin; 18 yaşından küçük kadınların ailelerinin izni

Kürtaj Öncesi Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Kürtaj işlemi oldukça ciddi bir uygulamadır. Birtakım risk faktörleri bulunmaktadır. Günümüzde anestezi uygulaması ile gerçekleştirilen işlemde anestezi için belirli süre açlık gerekebilmektedir. Aynı zamanda kullanılmaması gereken birtakım ilaçlar da bulunmaktadır. Bu nedenle mutlaka doktorun önerilerine eksiksiz bir şekilde uyulması gerekmektedir.

Kürtaj Sonrası Dikkat Edimesi Gerekenler Nelerdir?

Kürtaj uygulaması sonrasında enfeksiyon ve kanama riskine karşı alınması gereken birtakım önlemler bulunmaktadır. Bu önlemlerin yanı sıra doktorun önerdiği ilaçların kullanımının aksatılmaması gerekmektedir. Kürtaj işlemi sonrası iyileşme sürecinde;

- Oturarak banyo alınmamalı

- Cinsel ilişkiye girilmemeli

- Genital bölge temizliğine özen gösterilmeli

- Doktor kontrolüne mutlaka gidilmelidir.

Kürtaj İşleminin Riskleri Nelerdir?

Kürtaj işleminin riskleri şu şekilde sıralanabilmektedir;

- Rahmin delinmesi

- Aşırı kanama

- Enfeksiyon

- Gebeliğin sonlandırılamaması

- Rahim içerisinde parça kalması

- Anesteziye bağlı komplikasonlar

- Rahim içi yapışıkların oluşması

Kürtaj Sonrasında Tekrar Ne Zaman Hamile Kalınır?

Kürtaj uygulaması sonrasında 6 ay gebelik planlanmamalıdır. Gebelik riskine karşı mutlaka doğum kontrol yöntemleri uygulanmalıdır.