Doğum Öncesi

Gebelik​ ​süreci​ ​son​ ​adet​ ​tarihinden​ ​itibaren​ ​40​ ​haftadır.Doğum​ ​bu​ ​süreden​ ​2​ ​hafta​ ​önce​ ​ya da​ ​sonra​ ​olabilir. Bir​ ​anne​ ​adyının​ ​en​ ​geç​ ​38.haftaya​ ​kadar​ ​tüm​ ​hazırlıklarını​ ​tamamlaması önerilir. Hamileliğin​ ​son​ ​haftalarında​ ​karında​ ​kasılma​ ​hissi​ ​olabilir,hatta​ ​bazen​ ​doğumun başalaycağı​ ​bile​ ​düşünülebilir.ancak​ ​bu​ ​kasılmalar​ ​genellikle​ ​düzensizdir​ ​ve​ ​yalancı ağrılar​ ​olarak​ ​adlandırılır.

Özellikle​ ​fiziksel​ ​aktivite​ ​sonrası​ ​daha​ ​yoğun​ ​olabilir​ ​ve genellikle​ ​istirahat​ ​ile​ ​geçer. Son​ ​haftalarda​ ​yine​ ​bebeğe​ ​yeterli​ ​yer​ ​kalmadığı​ ​için​ ​hareketlerinde​ ​yavaşlama hissedilebilir.Bebeğin​ ​ağırlığı​ ​da​ ​arttığından​ ​pubis​ ​kemiğine​ ​baskı​ ​ve​ ​ağrı tipiktir.Özellikle​ ​adım​ ​atarken​ ​çok​ ​belirgindir. Doğumun​ ​başladığını​ ​nasıl​ ​anlarız Doğum​ ​ağrılarının​ ​en​ ​önemli​ ​özelliği​ ​düzenli​ ​aralarla​ ​gelip​ ​40-50​ ​saniye​ ​sürüp geçmesidir.Zamanla​ ​bu​ ​ağrıların​ ​şiddeti​ ​ve​ ​sıklığının​ ​da​ ​artmasıdır. Ancak​ ​doğum​ ​her​ ​zaman​ ​aynı​ ​şekilde​ ​başlamaz.Hiç​ ​ağrı​ ​olmadığı​ ​halde​ ​amnios​ ​suyu​ ​da gelebilir.Bu​ ​durumda​ ​korkup​ ​telaş​ ​yapmanıza​ ​hiç​ ​gerek​ ​yoktur.Hemen​ ​doktorunuza​ ​haber vermeniz​ ​gerekir.Bazende​ ​sümüksü​ ​kanlı​ ​bir​ ​akıntı​ ​gelebilir.Bu​ ​da​ ​halk​ ​arasında​ ​nişan olarak​ ​adlandırılır.

Nişandan​ ​sonra​ ​doğum​ ​yine​ ​hemen​ ​başlamayıp​ ​1-2​ ​haftalık​ ​süreci bulabilir.Aynı​ ​kanlı​ ​sıvı​ ​doktorunuzun​ ​yaptığı​ ​çatı​ ​muayenesi​ ​sonrası​ ​da​ ​olabilir. Su​ ​mu​ ​idrar​ ​mı? Son​ ​haftalarda​ ​bebeğin​ ​büyümesi​ ​ve​ ​idrar​ ​torbasına​ ​baskı​ ​yapması​ ​nedeniyle​ ​istemsiz idrar​ ​kaçırma​ ​olabilir​ ​ve​ ​bu​ ​da​ ​çoğunlukla​ ​bebeğin​ ​suyu​ ​sanılabilir. Erken​ ​doğum​ ​kabusu Hemen​ ​hemen​ ​her​ ​anne​ ​adyını​ ​endişelendiren​ ​en​ ​önemli​ ​konulardan​ ​biridir. Erken​ ​doğum gebelikte​ ​37.haftadan​ ​önce​ ​eylemin​ ​başlamasıdır.Her​ ​gebenin​ ​böyle​ ​bir​ ​problemle karşılaşması​ ​gibi​ ​bir​ ​durum​ ​yoktur.