Adet kanaması nedir?

Adet kanaması; yumurtalıklarda salgılanan hormonlarına üretimine ara verilip; rahim içerisinin bir sonraki mensturasyon dönemine dek gebelik için hazırlanmasıdır. Bu süreçte rahim iç duvarında dökülmeler meydana gelmekte ve kanamalar oluşmaktadır.

Adet düzensizliği nedir?

Normal adet düzeni 21 ila 35 günde bir olmakta ve 5 ila 10 gün arası sürmektedir. Bu tanımlamaların dışına çıkan adet döngüleri düzensiz olarak tanımlanmaktadır. Adet gecikmesi, sık adet görme, hiç adet görememe, ağrılı adet görme gibi farklı türleri bulunmaktadır.

Adet düzensizliği nedenleri nelerdir?

Adet düzensizliğinin nedenleri şu şekilde sıralanabilmektedir;

- Hormonal dengesizlikler

- Tiroid hastalıkları

- Metabolik hastalıklar

- Aşırı kilolu ya da çok zayıf olma

- Rahim anomalileri

- Yumurtalık anomalileri

Adet düzensizliği nasıl tedavi edilir?

Adet düzensizliği tedavisi öncesinde mutlaka düzensizliğin nedeni araştırılmakta ve hastaya en uygun tedavi planlaması uygulanmaktadır. Adet düzensizliğinin tedavisinde genellikle hormon düzenleyici ilaçlar kullanılmaktadır.

Normal adet kanaması kaç gün sürer?

Normal adet kanaması yaklaşık 5 ila 10 gün arası sürmektedir. Bu sınırlar dışına çıkan kanamalar düzensiz olarak tanımlanmaktadır.

Normal adet kanamasının düzeni değiştirilebilir mi?

Normal kanamanın düzeni hormonal birtakım ilaçlar ile değiştirilebilmektedir. Ancak uzmanlar tarafından bu uygulama önerilmemektedir.

Normal adet semptomları nelerdir?

Normal adet semptomları;

- Kanama