Adet düzensizliği pekçok kadının başına gelen bir durumdur. Adet döngüsünü etkileyen ve düzensizliğe neden olan psikolojik, hormonal ve organik olmak üzere çok sayıda faktör vardır.

Adet Düzensizliği Nedir?

Adet döngüsünün uzunluğu ve kanama miktarı her kadına özgü değişiklik göstermektedir. Normal adet döngüsü ortalama olarak 28 gün sürmektedir ancak 21 gün ile 35 günlük döngüler de normal kabul edilmektedir. Adet düzensizliği ise; kanamanın olmaması, kanamanın bir ay içerisinde iki defa olması, adetlerin pıhtılı olması, adetlerin ağır sancılı olması ve adetlerin normalden uzun sürmesi gibi durumları kapsamaktadır.

Adet düzensizliği organik kökenli ve disfonksiyonel uterin kanamaları olmak üzere iki biçimde görülmektedir. Organik kökenli adet düzensizlikleri üreme organları ile ilgili problemlerden kaynaklanmaktadır. Rahimde myom, over kist olması gibi problemler adet düzensizliğine yol açmaktadır. Disfonksiyonel uterin kanamaları ise hormonal problemlere bağlı görülen adet düzensizlikleridir. Görülme sıklığı %75'dir.

Adet Düzensizliği Neden Olur?

• Yoğun stres
  • İlaç kullanımı
  • Doğum kontrolünde kullanılan rahim içi araçlar
  • Hormonal dengesizlikler
  • Polikistik over sendromu
  • İyi huylu büyüme, kist, myom
  • Tiroid bezi bozuklukları
  • Kanser

Adet Düzensizliği Nasıl Tedavi Edilir?

Adet düzensizliği tedavisi; kişinin genel sağlığına, adet düzensizliğinin nedenine, üreme geçmişi ve gelecek planlarına bağlı olarak değişiklik göstermektedir.

Kanamaya neden olacak bir hastalığın saptanmaması durumunda, adet düzensizliği hormonal dengesizlikten kaynaklanmaktadır. Bu durumda hastaya adet düzenleyici ilaçlar verilir. Tıbbi tedavi doğum kontrol ilaçları ve hormonal ilaçları içermektedir. Rahimde büyük myom veya kanser olması durumunda hasta ameliyat edilmektedir.